27 Kasım 2007 Salı

Kışa merhaba

Yaz bu sene Moskova’da pek güzel geçti. En azından benim Moskova’da olduğum dönem, hoş bu sene sadece iki hafta kaçtım zaten Moskova’dan ama. Tam havalar soğudu eyvah donucaz derken üstüne bir de pastırma sıcağı, bir başka değişle kocakarı yazı... Aman ne güzel sıcacık yaşayıp gidiyorduk.

Derken kar başladı. O sıcakları yaşarken insan hiç kış gelmesin, böyle devam etsin istiyor ama Moskova’nın karı insanı büyülüyor işte. Kar ağaçların üzerine bir kere düştü mü hele bir de bu hafta sonundaki gibi kocaman lapa lapa, özlemişim ben kışı dedirtiyor insana. İnsanın içini çocukça bir sevinç kaplıyor farkettirmeden. Aynen bu Pazar uyanıp da pencereden yandaki fakültenin bahçesindeki ağaçların üzerinde epeyce tutmuş karı benim gördüğüm zamanki gibi. Peri masalından fırlamış gibi görünüyordu mutfak penceremden o kocaman bahçe. Arkada arabalar akıp gitse de geniş prospektte, cadde ile aramda kalan o ağaçlar yok mu, beni sanki ormanda bir kulübedeymişim gibi sevindirdi bu Pazar.

Hemen de eridi kar ama yakında kalıcı kar yağar, uzun süre Moskova yine bembeyaz paltosunu giyer. Bu arada bugün başka birşeyi farkettim. Uzun yıllar burada yaşayınca vücut soğuğa alışmış olsa gerek biraz ısı artınca sıkıntı yaratıyor. Ayrıca kışlık giysileri de sevemyi öğretmiş bana Moskova. İlk geldiğim yıllar ne kadar şikayet ederdim üst üste lahana gibi giyinmekten. Oysa şimdi bir kafenin pencere kenarında sıcacık kazağım ve ben, elimde kitap ne kadar da mutluyum.

Tek sorun şu kapalı alanların aşırı sıcak oluşu. İlk geldiğim zaman ne kadar kalın kazak varsa yüklenip gelmiştim ama nereden bilebilirdim ki bunun bana faydadan çok sıkıntı yaratacağını. Moskova’da kış geçirecekseniz en iyi giyim şekli iç ince, üst kalın olmalıymış meğer. Hafif bir bluz üzerine eğer çok soğuk olacaksa sıkı tutacak bir hırka ve mutlaka çok iyi bir kaban. Ayrıca bot ya da çizme de çok önemli. Mutlaka buranın soğuk kış şartlarına uygun bot olmalı. Zamanla öğrendik tabi. Ama hala metroda üstündeki kabanı, atkıyı, şapkayı bir ben çıkarıyorum sanırım. Çünkü Ruslar eldivenlerini bile çıkarmıyorlar o sıcakta.

Sonuç olarak kış artık kapıda değil, kışı resmen içeri davet etmiş durumdayız. Kışlıklar çıktı dolaplardaki yerlerini aldı, kaloriferler yanmaya başladı hatta kar lastikleri de yakında takılmaya başlayacak. Belki de bu hafta sonundaki yağıştan sonra kimileri taktı bile. Şimdi Moskova’yı beyaza boyayan güzelliğin tadını çıkarma zamanı.

Hiç yorum yok: